Riddarborgen..

Nu känner jag mig som en stoppad korv.. Och det är nog ungefär vad jag är också.. Fast oftast är det kött och kryddor och sånt i korven, men i mig är det en salig blandning av köttbullar, lax, potatisgratäng, lussebullar, pepparkakor med ost, risalamalta, godis, plättar och julmust.. Och det stoppar nog inte där..

Vi hade julbord och en julklappslek med klassen idag och det var väldigt gott och mycket trevligt :) Jag fick två jättefina fingerborgar och ett paket med modistnålar.. för 20 kr var det en väldigt bra julkapp!

Efter skolan gick jag och köpte pepparkaksdeg och bakplåtspapper.. Jimmy kom hit för att bygga en riddarborg med mig.. Vi gjorde ett tält förra året som blev skitsnyggt, så vi tyckte vi borde avancera lite.. Det gick sådär..



Julbordet - Förra årets tält - Borgen under uppbyggnad



Riddaren och prinsessan i sin borg (hon blev aningen bränd) Det vita under fisken är spår av att snigeln försökt ta sig in.



Det gröna i ena tornet är husdjuret Grodis, det röda i andra tornet är en ful råtta som busar i borgen, på dörrmattat har det börjat växa svamp. Pepparkakan med något vitt och något rött är en skulptur av en känd riddar-konstnär..
Och på landbryggan är Slemmy Snigel på väg in utan att riddaren och prinsessan anar något ont..



Jimmy kikar in ovanför en vacker tavla som hänger på vardagsrums-väggen..



Tack för ikväll, slut för ikväll.. Sleepy-time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback