Jul-helgen

Här är jag igen, jag lever! ..eller nästan iaf. Julhelgen tog rätt hårt på mig.

En liten rolig grej jag upptäckte i tisdags.. Efter julmiddagen med jobbet för några veckor sen så träffade jag en kille (Joacim) som Pernilla och jag festade lite med i somras.. För att göra hela historien så krånglig som möjligt så var det min kusins flickväns kusin. Jaa, iaf.. Jag träffade honom när vi skulle säga hejdå till Lisette och Helena, så vi började prata lite.. Om Pernilla och Pontus och deras Thailand-resa mm.. Sen frågade jag när han skulle till Afghanistan.. Januari sa han.. Jaja, inget mer att prata om så jag sprang ikapp dom andra.. Sen för en vecka sen frågade jag på facebook vad han skulle göra under jul och nyår..
-Njaaa, det blir nog rätt lungt.. Kommer ju vara kvar här nere (afghanistan) tills januari..
-Jaha, jag tyckte du sa att du skulle åka ner i januari, sist gång vi träffades.. skrev jag då.
-Jaa det kanske jag sa fast jag visste nog inte riktigt när jag skulle åka när vi träffades i somras.. Jag har varit här i tre veckor nu.. sa Joacim..
Jag började fundera lite.. Kom han inte ihåg att han hade träffat mig utanför styrbord babord några veckor tidigare? sen började jag räkna lite på tiden hur många veckor sen var det jag träffade honom egentligen? Till slut kom jag fram till att jag träffade honom tre dagar efter att han åkt till afghanistan. Konstigt!
Så jag frågade honom om vi verkligen inte hade träffats utanför styrbord babord och vem det då kan ha varit som jag pratade om hans utlandstjänst och Pernillas resa med.
Till slut, 2,5 veckor efter julmiddagen märkte jag alltså att det var Mikael (Joacims kusin, som då blir min kusins flickväns bror) som jag pratade med och när jag frågat om utlandstjänsten måste han ju sagt att Jocke kommer hem på besök första gången i januari medans jag hörde jag åker i januari. Varav jag babblade på om att jag har en kompis i trollhättan som också ska dit, bla bla bla.. Fyllesvin. Mikael måste tyckt att jag var något skum??! Fast ja.. där hade jag något att fnissa åt för mig själv resten av den dagen..


Sen kom julafton hemma hos mamma och pappa. Otroligt mysigt med god mat, öppen brasa och en fyra meter hög julgran. Det snöade till och med lite på dagen (även om det smälte så fort det nådde marken). Syster kom. Sen kom även faster Ingvor och kusin-vitamin Tomas med sin flickvän Maria. Vi kollade på Kalle Ankas jul, drack glögg, åt julmat och öppnade paket.. en helt vanlig mysig julafton.




På juldagsmorgonen väcktes vi av att solen sken in genom fönstrena, det var is på sjön och tjock frost som täckte allt utomhus och fick det nästan att se ut som det var snö ute.. En mysig frukost och lite slappande, sen kom kusin Andreas med sin gravida flickvän och Lisette åkte och hämtade Mikael. Vi tog en härlig juldagspromenad, fast jag gick bara med en stund eftersom jag hade lite bråttom att göra mig iordning för kvällens festligheter. Duscha, sminka, åt en liten bit. Sen lekte vi julklappsleken som började bra men nästan slutade med att jag endast fick en blyertspenna. Som tur var fick jag i sista stund bytt till mig ett usb-minne, så det blev inga tårar där iaf.. :)
Klockan fem körde mamma mig till Erika och vi plockade upp Sofie och Frida på vägen.
Det bjöds på tacos och dansades, pratade och tog igen för all tid vi missat.. (Alla bor ju på olika ställen nu)
Det var sjukt skoj och vid tio-tiden tog vi taxi till lipz. I vanliga fall brukar vi inte dra in förrän vid 12 ungefär men vi ville inte behöva köa.. Det resulterade ju också i att vi fick en dubbelt så lång och rolig utekväll.. Kameran i högsta hugg hela kvällen och sammanlagt blev det 206 bilder, en del bra men andra mindre bra.
 
 


Annandagen blev väldigt lugn, av flera skäl.. Det ena var att annandagen kommer efter juldagen och då är man alltid trött, så är det bara. Det andra var att jag vid fem-tiden när jag tog tempen hade 39,5 graders feber.. Då är man inte så kaxig.
Så jag sov och sov medans släkten spelade Wii.. och sen sov jag lite till..


Igår sov jag också, sen handlade mamma lite mat åt mig och hon och pappa körde mig till göteborg. När jag väl kommit hit sov jag lite till..


Och här ligger jag idag igen, huvudet dunkar, hela kroppen är öm, jag hostar och snuvar och hostar igen.. Och smittat mamma har jag också gjort så nu ligger hon hemma i feber och smakar blod när hon hostar. God Jul, mamma!



En sjukt rolig juldagskväll med 9 timmars festande, och bakslaget varade längre än någonsin, hoppas bara man är bra till nyår!

GOD JUL allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback