Borås..

Har precis kommit in från kylan, det har varit en låååång dag.
Klockan ringde halv 8 imorse, jag snoozade tio minuter.. snoozade tio till.. sen kände jag mig rätt vaken, stängde av klockan och det var verkligen dags att gå upp, ... fast tydligen gjorde jag inte det och vaknade istället 8.30...
Det var tänkt att jag skulle lämnat lägenheten 8.20 för att vara i skolan innan 8.45 då bilarna skulle avgå till Borås..
Det finns nog inget som får en fortare upp ur sängen än när man märkt att man försovit sig trots att man verkligen inte fick göra det... Som tur är har jag snälla klasskamrater och de väntade den kvarten det tog för mig att ta mig dit...
Vi kom iväg till Borås för att besöka vår skinn-leverantör.. Kul atts e hur det såg ut på deras lager, kolla på prover mm..
Efter ett kort besök åkte vi vidare till Textilmuseet i Borås för att kolla på en utsällning med Anne Damgaard..
Vilket geni!!! Helt underbara klänningar.. Och hon gör dem inte ens för att sälja genom ett märke... Det är konst i hennes ögon.. och det var det iofs i mina med men de var så otroligt snygga att jag hade velat bygga upp en fest-garderob enbart på hennes klänningar... de svävade ovanför golvet på vackra genomskinliga kroppar.. (egentligen hängde de i tunna stålvajrar från taket men det såg nästan ut som de svävade).. Tyvärr skulle klänningarna kosta 20 000 kr och det är mer än jag har att spendera på en klänning :S men oooh så vackra de var... Man kan bara drömma..

Efter museet åkte Cici m. familj, Kjersti och jag till en liten pizzeria och käkade middag och till sist en snabb-visit på Knalleland!
Tillbaka till skolan och lämnade av lite grejer, Kjersti och jag åkte vidare till stan för att köpa en blomma och en flaska vin till Katja som hade bjudit hela klassen till glögg-mys...
Det var väldigt trevligt och gott.. Cici m. familj kom rätt mycket senare för de hade somnat i skolans vilorum.. skoj skoj!

Otroligt mätt, fortfarande grymt förkyld men mycket inspirerad efter en härligt lång decemberdag... Nu är det städ-time!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback