Otroligt bra dag!!!

Idag har det inte blivit mycket gjort :S Inte så mycket som jag hade tänkt iaf.

Var hos familjebostäder imorse och påminnde om att jag behöver en tvättnyckel.. har fått skicka hem tvätten till mamma och pappa och det kan man ju inte göra så fort något är smutsigt.. Får kanske en på mellandagarna eller efter nyår..

Sen gick jag hem och duschade och gjorde mig iordning..
Ringde vårdcentralen för att kolla ryggen, fick ingen tid för det fanns tydligen inga såna läkare där nu.. skit också!

Åkte in till stan för att lämna tillbaka två grejer på gina.. Jag hade köpt dom som julklapp men ångrade mig och köpte en annan grej så jag tänkte lämna tillbaka dom och få lite pengar :) det gick sådär för man kunde tydligen bara få tillgodo-kvitto.. Men när jag köpte dom sa hon att det går att få pengar tillbaka fram till 7:e januari.. Jaa fast då var man tydligen tvungen att vänta tills efter julafton för innan jul kunde man bara få tillgodo-kvitto.. Men va fan! Jag vill ha pengarna!!!

Nee, då gick jag till lagerhaus för att se om jag hittade något till julklappsleken.. hittade en bra sak för 40 kr, sen hittade jag något annat bra som det inte stod något pris på.. Jag frågade personalen och den skulle kosta 60 kr och det var ju perfekt.. Det blev ju precis 100, vilket var summan vi skulle köpa för.. Asbra!
När jag kom till kassan så blev det 140 kr.. märkligt.. 40 + 60... ?? Så jag frågade..
Nee då hade den ena daken kostat 60 i helgen men nu hade dom höjt den och det visste tydligen inte hon som jag frågade.. Fan! Jag som redan är pank! Jaa men jag hade stått länge i kö och var måttligt irriterad på allt folk så jag köpte den även om det överskred summan med 40 kr..

Gick vidare till systemet för att köpa vin till mig och Sofie.. Som sagt har jag sjukt dåligt med pengar just nu så jag ringde för att kolla exakt hur mycket jag hade innan jag köpte något.. Insåg att det var antingen vin eller tågresa hem som gällde.. Så jag vandrade ut igen..

Pappa ringde och undrade om jag kunde kolla i lite affärer efter Wii Fit.. Jag var inne på Åhlens, Clas Ohlsson, Teknikmagasinet, ONOFF, Game... Slut överallt. Så jag ringde upp honom igen och sa att det inte fanns, men att han gärna fick köpa vin till mig och Sofie när han ändå blev tvungen att åka in till stan i trollhättan..

Gick slutligen till Centralstationen och köpte en tågbiljett till imorn.

Siri ringde och berättade att nyårsplanerna var ordnade. Skönt!

Jag åkte förbi Annas lägenhet på vägen hem och hämtade lite grejer som jag hade kvar där.. När jag packade upp här hemma såg jag att jag lyckats repa båda mina MagBag tidningsställ.. Rätt grova repor.. INTE OKEJ!!
Skulle fixa det sista på julklapparna här hemma med.. En liten fråga bara.. Var är den svarta tråden???
Jaa så jag får väl köpa svart tråd på jobbet imorn och fixa det sista på tåget hem imorn kväll..

Sen packade jag iaf upp lite köks-saker ur lådorna och gjorde en lunchlåda till imorn..

Nu har jag bara packningen kvar att göra och med tanke på hur den här dagen har yppat sig så kan det ju inte gå annat än fel..

Men men.. på onsdag är det julafton, torsdag juldagen (nästan bättre). Och när jag väl kommit till trollhättan imorn kväll finns det inte mycket jag kan göra mer än att slappna av. Det får bli som det blir!


Sov sött, och dröm om alla små kryp du mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback