Nu vet jag iaf vad det är för fel på mig..

Igår var jag på vårdcentralen.. Spinnaren som egentligen ska gå till hade inte tid så jag fick gå till axess akuten.. där satt jag 3 timmar innan jag fick komma till receptionen, sen fick jag vänta en 30 min till innan jag fick komma till läkaren. 220 kr kostade det så då hoppades jag nästan att det var något allvarligare än en kraftig förkylning jag hade. När jag väl var inne hos doktorn bad man mig andas 3 andetag medans han lyssnade på min rygg.
-Jaaa, det låter ju bra, sa han. Vill du ha medicin nu?
Rätt skum doktor men jag tror nog att han skojade lite, han skämtade rätt mycket sen.. Han tog iaf stick-i-fingret på mig sen och konstaterade att jag faktiskt var sjuk.. Han kallade det övre luftvägsinfektion och skrev ut pencillin och hostmedicin.
Sen satt jag på apoteket en halvtimma för att hämta ut allt.
Kom hem, helt utmattad efter att ha varit utanför lägenheten 5 timmar i sträck. har ju bara förflyttat  mig mellan soffan och sängen senaste dagarna.
Jag gjorde lite mat och tog första dosen medicin. Fy fan för hostmedicinen.. Trögflytande och smakade som någon äcklig snaps.. blää!
Sen kände jag mig snart illamående, satt och hulkade en stund men gick och la mig i soffan. Somnade som en stock och när jag vaknade 4 timmar senare var jag så trött och yr att jag knappt orkade resa mig. Men jag var hungrig och var tvungen att äta för att kunna ta det andra pencillin-pillret. Efter maten satt jag och hulkade igen och höll på att somna i toastolen.. Kul har jag hört... tror jag ska försöka undvika hostmedicinen om det går. Tror nästan att biverkningarna var värre än hostan..

Nu ska jag försöka plocka ordning lite här hemma.. Sen får jag nog vila en stund med en film eller något..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback