Äntligen är tapetvalet gjort.. no turning back!

Det är kallt ute har jag hört :S Promenerade hem i kylan från familjebostäders kontor där jag varit och valt tapeter idag.
Det är svårt att välja tapeter till en lägenhet man såg en gång för tre månader sen.. speciellt när man inte vet riktigt vad man ska ha för möbler.. Jimmy och jag köpte en del möbler tillsammans och han köpte ut min del av dom när jag flyttade därifrån.. Så nu har jag inget till sovrummet, ingen tv-bänk.. varken köksbord eller stolar.. jaa ni fattar.. Men soffa har jag, en underbart skön soffa som jag la mina sparpengar på under gymnasietiden.. Jag var bara tvungen att ha den.
I skolan var det teckning.. Skulle teckna draperingar vilket inte var det lättaste.. Var riktigt jävligt i början men det blev bättre efter fika-rasten.. Satt kvar i skolan en stund med och gjorde en koaff som jag ska ha med till Paris.. tanken är att jag ska göra en matchande handväska med men det hann jag inte med idag så förhoppningsvis hinner jag imorn..
Fan jag skulle ju packa med.. Jag gjorde inte riktigt det igår. Jag gjorde fransk pedikyr istället, färgade håret (!) och ögonbrynen, och handlade mat.. Håret blev bra tycker jag.. Har inte färgat på över två år så jag var lite osäker på om jag skulle göra det eller inte. Jag fick en färg av min chef förra veckan och den såg ut att ligga rätt nära min vanliga färg vilket var bra eftersom man inte får så hemsk utväxt om man inte har råd eller lust att färga igen snart... Sen såg jag på förpackningen går att det bara var toning, och det var ju bra för vilken färg det än hade blivit så hade jag ju ändå inte behövt ha utväxt om den tvättas bort av sig själv efter ett tag.. Det blev ungefär chokladbrunt skulle jag nog säga, Mycket nöjd med färgen, det känns höst-fräscht på något sätt.. På tiden att  jag gjorde ngt med håret innan paris :)
Anna skulle komma hem runt nio ikväll trodde hon.. då ska vi göra pann-biff av älgfärs.. :) gotta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback