Skönhetsideal..

Jag har aldrig varit något större fan av Blondinbella.. Men sen kan jag väl inte säga att jag läst bloggen särskilt mycket så jag har väl egentligen inte gett henne någon chans.. men så har jag börjat läsa lite grann då och då och inser att hon kanske inte är så blåst som jag trodde hon skulle vara.. hon är otroligt ambitiös och man förstår inte riktigt hur hon har lyckats komma så långt vid en så tidig ålder.. Jag tror i och för sig att det har mycket med kontakter att göra, hon är uppväxt i rätt familj och har ett speciellt efternamn som klingar lite rikt och glamouröst. Men hon ären krut-flicka, det kan jag inte säga emot. Önskar man hade den ambitionen och styrkan att ta tag så mycket saker på en gång.
Jag är fortfarande inte största fanet men jag vill faktiskt försvara henne lite.. Har precis kollat på Halal-tv där hon var med en liten stund.. det kändes som de tre tjejerna mest hade bjudit in henne till programmet för att hacka på henne och göra henne ansvarig för alla sjuka skönhets-ideal vi har idag. Det verkar inte som demläst hennes blogg. Hon är inte pinn-smal, hon tränar och lever sunt, visar att hon unnar sig choklad mm. Hon har inte perfekt hy heller... Det är inte det hennes blogg handlar om.. Okej, hon säljer smink och tipsar om behandlingar men för att var och en ska kunna känna sig lite snyggare.. Hon jobbar mot anorexi och bullimi. Gör lite resarch innan ni hoppar på ngn, det verkar som om tv-program efter tv-program bjuder in blondinbella och klankar på henne för något som inte hon har ngn skuld i mest för att själva locka tittare då dem kan skylta med att hon ska medverka.. Gör ett intressant och välarbetat program istället så kanske man kan få tittare utan att skita ner en oskyldig 18-åring..
Vecko-revyn däremot.. där kan jag hålla med om att idealen inte är fullt lika sunda.. Det är sällan man ser ett nummer av vecko-revyn där det inte står "Tappa 8 kilo på 14 dagar" eller något liknande.. Där kan man tala om att göda ett redan sjukt skönhetsideal...

Nog om det.. Det var otroligt svårt att komma upp ur sängen imorse.. Att man kan vara så påverkad av att slarva med sömnen.. Jag kom knappt igång under hela skoldagen vilket är mindre bra eftersom det hr är sista veckan på hårda tyghattar.. Men så var jag kvar en stund efter skolan och gjorde en hatt som mamma ska få i julklapp och det gick faktiskt rätt snabbt och lätt.. När jag kom hem satte jag mig och designade ett visitkort som jag ska trycka upp innan nästa veckas Fashion Market i borås.. Har en del att pilla med innan mässan med.. Skulle behöva etiketter att sätta i hattarna men det finns ingen chans att dem skulle hinna bli färdiga innan nästa helg så det har jag redan gett upp.. det får bli efter jul.. Är ju inte gratis heller...
En hemsida hade ju också varit välbehövt.. än så länge har jag bara bloggen...

Sitter nu här i min ensamhet.. Anna är och tar emot sitt gesäll-brev, en medalj och utmärkelsen årets gesäll med ett stipendie på 10 000 kr. Bra jobbat!!!  Hoppas talet går bra men något annat kan jag inte tänka mig.. 

Innan jag försvinner vill jag bara säga att mode och skönhet är inget tvång.. Det är ett intresse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback