bubbelskum!!

morgonen började med teckning... först satt Sissa och förklarade i 50 minuter ungefär och det är ju alltid bra med genomgångar men hon pratar så lungt.. och det är lite kvavt uppe i aulan så ibland känns det som all energi bara rinner ut genom ett hål i kroppen.. fast man brukar vakna till rätt snabbt igen när man får börja teckna..
Tyvärr ville fingrarna inte riktigt min väg idag, vi skulle prova på stoffteckning och det var rätt svårt, eller jag kanske gjorde det lite svårt för mig avsiktligt.. första bilden jag skulle teckna var en svart paljett-hatt.. kanske inte det lättaste att få det att synas att det är paljetter??? efter det var det en jättesöt spets-mössa med två blommor på, vit var den, det mörka håret skulle dessutom lysa igenom på vissa ställen.. Oj vad svårt det var att få till det... Sen hann jag bara en till.. en pälshatt.. den blev bra.. Skitbra!! sen förstörde jag hela bilden med att ge tjejen på bilden hår.. Attans!
får försöka mer en annan dag när händerna vill vara med, det är en bra förutsättning.. Övning ger färdighet..
Sen lunchades det, gott! Vi delade på resterna från gårdagens marängsviss med :D
Efter det satt jag kvar och gjorde färdigt min spanska form som jag helst bara vill slänga och göra en ny, jag var en av dem första som började med den så alla lärde från mina misstag, min blev skev.. Trist!
Så jag valde en färdig stock att göra in spanska hatt av.. pysslade lite med den, ställde in den i torkskåpet och sen satt jag resten av kvällen och kikade i tidningar efter dels inspiration men också efter adresser och tips till vad man ska besöka i Paris.. bara 2 och en halv vecka kvar nu :)
Jag slog igen tidningarna och öppnade skissboken.. Idéerna bubblade upp i mängder.. Härligt! Vi i klassen har bestämt oss för att dela på ett par stånd på The Fashion Market i borås i slutet av november.. så snart sätter verkstaden igång.. Blir mycket hårsmycken, koaffer och öron-muffar hade jag tänkt, men sjävlklart några hattar med.. Tänkte väl att det skulle bli saker som inte tar allt för lång tid att göra eftersom det är ca en månad tills det är dags.. Sen är det nog bra om dem inte kostar för mycket heller, man vill ju att folk ska ha råd att köpa ngt av mig med :) ska bli en kul upplevelse iaf..
Tänkte på en grej till... Företagsnamn och etiketter hade varit trevligt om man ska vara med på en stor mässa..
Har ett önskenamn men jag tror att det kan vara upptaget, det ska tydligen finnas en hemsida där man kan kolla vilka namn som är tagna.. Är det någon av mina läsare som vet vad den sidan heter??

En vacker dag kanske jag lägger upp lite bilder med... fast kanske inte så mycket innan december.. Det är ju då jag får min lägenhet och eget internet :)

Ha en underbar kväll.. puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback