Money-addicted

Här ligger jag hemma hos Siri, i en 2,40 bred säng mitt i en 105 m2 tvåa, luftigt, högt till tak nytt kök och badrum.. det är sjuuukt fint.. Stora garderober fyllda med märkeskläder och tjejen har så mycket underbara skor att man nästan hade kunnat mörda henne för att få ta över samlingen.. tyvärr har jag inte samma storlek så det finns ingen mening med att döda henne.. Jag vill med bo så här.. själv har jag börjat bokföra mina utgifter nu, för min egen skull mest.. om pengarna är slut mitt i månaden utan att man egentligen fått ngt för dem kan det vara rätt bra att försöka ta reda på vart dom försvinner..  resultatet blev att jag ser tydligt hur jag gjorde av med 1500 igår.. 1500 kr gånger 30 dagar i månaden är mer pengar än jag har.. Ändå kan man inte sluta drömma om en egen Mulberry-väska, eller alla snygga smycken, kläder, skor mm som man ser när man kollar igenom collezioni varje dag i skolan.. för om man har alla kläder man kan drömma om, och den perfekta lägenheten och pengar över.. då kommer man vara lycklig, eller hur? Förmodligen inte.. men när man känner sig lite deppig så känns det som att lättaste vägen till att bli glad är att köpa den där snygga klänningen.. eller nya skor. hur mycket gladare känner man sig efteråt? tror det kan vara däför mina pengar tar slut så snabbt.. den eviga strävan efter att bli lycklig, att köpa sig till det perfekta livet.. halva månaden resulterar därmed i att jag ältar och ångrar att jag gjort slut på alla pengar och knappt har råd att äta.. det blir man ju knappast lycklig av..
Jag behöver hjälp med mitt inre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback