Långa dagen före längre dagen.

Vaknade 05.30 imorse och ville verkligen inte gå upp.. men jag tvingade mig själv och sporrade mig genom att tänka att jag snart skulle få sova igen på vagnen... Det skulle ju inte vara så många som åkte så tidigt på morgonen tänkte jag.. Tyvärr verkade det som att alla åker till jobbet vid sex på morgonen så jag fick stå hela vägen till centralen.. då är det inte så lätt att sova. sen höll jag mig vaken resten av vägen till jobbet med och han faktiskt piggna till lite, tro det eller ej.
Väl på jobbet var det bara att börja plocka upp varor. Hela lagret var fullt av rull-containrar som Erika, Lotta och jag skulle plocka upp. Anette skrattade när hon kom kl 8.. Vi skulle få gå hem när vi var klara och hon trodde vi skulle få vara kvar längre än henne, hon slutade fem.. Jag var inte jättesugen på att stanna så länge så vi ökade tempot ytterligare, ville bara bevisa att hon hade fel..Vi plockade och plockade, och plockade och p l o c k a d e. . . Sista fyra rc:na gick i snigelfart och all energi var som bortblåst, jag hällde lösvikts-te på golvet och allt verkade otroligt jobbigt och långsamt.. Men till slut blev vi faktiskt färdiga... Halv fyra.. Vi vann över Anette.. Jag tror inte hon blev så ledsen för det.. Sen åt vi lite granna och jag åkte in till stan för att träffa Jimmy. han ville ha smakråd när han skulle köpa mössa... Jag gav smakråd men det dög inte så han köpte ingen mössa.. Han provade en på H&M som passade jättebra på honom men så tyckte han inte att han var tillräckligt tuff för att ha en sån.. Man blir inte tuffare än man  gör sig? Sen åkte vi till honom och drack lite te och åt mackor.. Jag grävde fram ett par vantar som jag lämnat där, märkte att det börjat bli rätt kallt ute...Jag hämtade min resväsa med. Kan vara bra att ha nästa helg när jag ska resa lite :) Jag upptäckte hur mycket skit jag har liggandes i alla skåp hemma hos honom.. Och bra saker med, men sånt man inte har tänkt på. Massa väskor, skor, mössor.. bortglömda kläder... Det kommer bli ett jävla projekt att tömma när jag ska flytta till mitt egna ställe..
Jag funderar rätt mycket.. men jag kommer inte fram till särskilt mycket. Måste ta itu med mig själv.. Har en hel del att lära och en självkänsla att bygga upp.. Men innan jag tar tag i det ska jag duscha!.. och sova.
Nattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback