Alla hjärtans dag!

Glad alla hjärtans dag, allihopa!
Jag har jobbat hela dagen, det var rätt lugnt och vi låg bra till hela dagen..
Jobbade med Martin på golvet, och Lotta var mest överflödig i kassan så vi tre hade en del trevliga fruktstunder och så när det inte fanns något annat att göra på golvet.. 
Imorse fick vi fina, rosa kärleksbakelser från Dahls. I ett paket hade den ena vält och såg inte alls fin ut, så vi fick smaska i oss den till fikan. Skitgod, med vaniljkräm, hallonmousse och någon hallongéle överst. Mumma!
Sen åkte jag hem till min kärlek, Greta! Henne har jag kammat och ägnat tid åt (för det är väl det man ska göra idag, ägna lite extra tid åt dem man tycker om). Nu ligger hon bredvid mig i soffan och sover som skönast.
Själv sitter jag och kollar på någon halvdålig film, och njuter av ett litet glas rödvin och lite mörk choklad som jag fick i alla hjärtans dag present av mig själv.

Efter att spenderat 18 av de 21 alla hjärtans dagar som jag levt, singel, vet jag att alla hjärtans dag inte är en dag då alla singlar ska deppa och känna sig bortglömda och hånade som många tror och gör. Nej man kan se de som en dag att göra någon du tycker om lite extra glad, en kram, något fint ord eller liknande. Eller så ser du det som en helt vanlig lördag och bara ser till att DU har en trevlig kväll!

Gå ut och sprid lite kärlek.. PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback