Första kunden..

Kunder möter jag varje dag. Mängder av dom. Tappade räkningen för länge, länge sen..
Nej inte varje dag, det var en lögn.. Jag jobbar ju inte alls lika ofta nu, men ni vet vad jag menar. Kunder är inget ovanligt!

MEN... Idag var det annorlunda. För idag var det min egen kund. Inte ICAs kund. Idag gick förtjänsten oavkortat till mig!
Det var en bra känsla.. Att få något tillbaka, uppskattning för något man gjort med sina bara händer. Dessutom fick jag en till beställning av Anette =)
350 kr betalade Charlotte för det fina diademet jag gjort åt henne. Jag satte inget fast pris utan berättade istället materialkostnaden och sa att allt utöver det räknar jag som dricks så hon fick sätta sitt eget pris. Jag är mer än nöjd!

Resten av dagen har också varit bra, det var faktiskt vår när jag vaknade imorse, precis som jag önskade.
Lite kall vår kanske, men solen sken, fåglarna kvittrade och luften luktade alldeles friskt och gott precis som det gör när vintern helt plötsligt tar steget över till nästan-vår.. Nog för att det kommer komma mer snö, det är jag helt övertygad om men idag var det ändå vår! SKÖNT!

Kroki i skolan. Det gick bra, mycket bättre än förra veckan. Mina händer var vän med mig ända från starten. Fötter såg ut som fötter och proportionerna var bra.. Sen hade vi den bästa krokimodellen idag också och det hjälper ju alltid..
Trevlig är hon med. Åkte samma vagn med henne in till stan efteråt och fick en chans att prata med henne om både ditt och datt.
Krokilektionerna har fått mig att inse något viktigt. Även om krokimodellerna sällan har "ideal-kroppar" så hittar jag alltid någon kroppsdel på dom som jag tycker är jäkligt snygg, som är extra rolig att teckna för att det blir så himla bra.. Dagens modell har snygg midja, sjukt snygga spetsiga axlar och hon är så otroligt bekväm i sig själv. Jag vill inte alls ha hennes kropp nu men jag förstod att man faktiskt inte behöver ha kropp som en barbie för att vara nöjd med sin kropp. Det har tidigare bara varit tomma ord för mig, att man inte måste vara size zero för att vara sexig. Det handlar om så mycket mer än så.. Och med det sagt så tänker jag vara jävligt nöjd med min kropp, trots att jag har ätit för mycket goda ostar det sista. För det finns allt folk där ute som avundas mina bröst eller tycker jag har sjukt snygg rumpa. Så det så!
Har jag börjat hitta självkänslan? Det verkar nästan så..


Iaf så plockade Mikael upp mig i stan, så åkte vi och lunchade på samma ställe som förra veckan. (A och O, vid handels)
Idag åt jag Lamm med chèvre och rödbetskräm, saffransbulgur med rostad kokos och stora vita bönor, mixad sallad, varm sås + extra räkor. Mmmm.. Riktigt smarrigt. Men måste jag avgöra vilket som var godast så var förra veckans lax svårslaget.
Sen är det för övrigt ett väldigt trevligt ställe att äta lunch på.. En liten, liten lokal som inte rymmer många sällskap men ljust och fräscht inrett med ekmöbler som servitrisen (som i grunden är möbelsnickare) gjort själv. Så vill jag att det ska se ut hemma hos mig. Dessutom berättade Mikael att dom väger all mat för att se till att man får rätt mängd kött vs grönsaker osv. Bra, det gillar vi!
Joo, jaa, nee.. det var inte sista gången jag gick dit kan jag lova.. Även om det nog inte blir så många fler fredagsluncher med chefen!

Sen JOBBA.. Mängder av folk ett tag. Massor.. Sen pratade jag lite med en söt kund. Hon är en av stammisarna, kommer alltid på fredagar, alltid lika trevlig. Det visade sig att hon bor i Majorna!!! Och handlar ute i åkered för att hon tycker det är bästa affären i stan. Dels för vårat utbud, men mest för att det är så familjär stämning. Kul att höra. Jag var tvungen att kommentera att det dels är för att hon är en så otroligt trevlig kund.. Sen kramades vi hjärtligt.. Eller??? Nej det gjorde vi inte, men vi hälsade varandra en trevlig helg..

Ja som ni ser.. En riktigt bra dag har jag haft! Hoppas ni också har det. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback