A och O

God kväll!

Ögonen svider och kinderna känns alldeles varma och blossande efter en lång dag.

Började dagen med kroki i skolan.. Handen var inte min vän, vill inte lyda.. Fast som vanligt när det gäller kroki så behöver man oftast bara värma upp och sen går det mycket bättre.. sä när det var ca fem minuter kvar av lektionen känndes det faktiskt som teckningarna blev okej..

Fick stressa från skolan när lektionen var slut och såg att Mikael hade ringt tre gånger?? Vad kunde han vilja som var så brådskande? Jag skulle ju komma halv två sa vi ju?
Jaja, jag ringde upp och tydligen skulle han och Per in till stan och käka så han undrade om det skulle underlätta för mig om dom hämtade upp mig.. Så det fick dom göra, sen åkte vi tillsammans och åt på A och O vid handels.. Aldrig sett stället förut, jag äter inte så mycket ute.. Men det var skitgott. Jag beställde Varmrökt lax med citrushummus, mathavre med gröna linser och brysselkål, mixad sallad, varm sås sen beställde Mikael in lite extra räkor till honom och mig.. Mums! När han skulle betala fick han syn på några fruktbollar doppade i choklad som låg på ett fat vid kassan så vi fick var sin till efterätt.
På väg till jobbet frågade han om vi skulle köra samma grej nästa vecka med.. Tja, varför inte?? Ja fast då tar vi trerätters på hamnmagasinet och så får du bjuda, sa Per då till mig.. Oj, det lät dyrt.. sen skrattade vi hjärtligt.. haha

Sen jobbade jag som en dåre i några timmar.. Fredagar i kassan är sjukt.. Man blir som en zombie och när det börjar lugna ner sig lite med kunder så känns det som man varit i en helt annat värld senaste timmarna och man känner sig helt vimmelkantig i huvudet.. Tacka vet jag golvet och charken, då blir man bara trött i kroppen och det är mycket skönare..
Gick in till Erika i charken innan stängning och plockade ihop lite goda ostar som vi ska mumsa på imorn kväll..
Hoppas alla blir nöjda, nu när jag blev ostansvarig så tog jag ju lite olika ostar som jag tycker om, men det är ju inte säkert alla har samma smak. Nej, det blir nog bra, det tror jag..

Sen körde Mikael mig till Kjersti där jag lämnade av ostarna och sen blev sittande en kvart i väntan på spårvagnen.. Man hade ju kunnat gå till olivedal och tagit sexan hela vägen, men vem orkar det?

Nu är jag iaf hemma.. Ska mysa i soffan med Greta en stund, sen blir det nana.. Ska ju upp till skolan imorn med är det tänkt.. Ha en bra kväll.. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback