Monster-träning!

Hallå hallå!
En enormt trött Jennifer är det som sitter här och skriver..
Igår var det som sagt upp låååångt innan tuppen för att jobba. Klockan 5 väcktes jag av telefonen och ovanligt pigg åkte jag till jobbet.. Sov inte en sekund på hela vägen vilket är högst ovanligt.. Istället satt jag och läste min nya bok Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson. Den är helt otroligt bra, men samtidigt väldigt skrämmande att läsa eftersom allt som står är sant. För er som inte hört om den så handlar den om hur företag fuskar med maten som vi köper. Till exempel är det inte särskilt många som vet att det är rutten granved som ger vaniljsmaken i nästan all glass, kesella och allt annat som ska smaka vanilj. Det håller dessutom på att utvecklas ett ännu billigare sätt att framtälla vannilin (vaniljsmak) nämligen kobajs. Kul, väldigt kul! Ingen mer glass för mig! :P
Jobbade iaf gärnet igår och klockan 18 stämplade jag ut och åkte till gymmet.. 20 hårda minuter på cross-trainern och sen ett härligt step puls pass.. Efter det åkte jag hem och satte i mig ett paket kex till kvällsmat.. Bra tänkt, Jenfa!

Så upp kl 5 imorse igen... Spårvagnen var sen så jag missade bussen jag skulle ta sista biten..
Förbannad blev jag eftersom jag såg att busschauffören såg mig komma springande men han åkte ändå.. som tur var är det gångavstånd men jag blev ju fortfarande sen till jobbet på grund av honom så jag var inte helt glad.. Dessutom trodde jag att jag skulle ha jättemycket att göra de första två timmarna så jag var inte direkt sugen på att bli sen. Men jag hade missuppfattat lite, Lotta var redan där och hade börjat baka och greja så det fanns riktigt gott om tid att ordna för öppningen.. Sen var tanken att jag skulle tränat 15.15 idag.. (jag slutade 14) Skulle bara äta lite på jobbet innan jag åkte men jag blev sittande i lunchrummet till kvart över tre för vi hade så trevligt.. och sen fanns det ju ingen mening att skynda sig för då hade ju passet redan börjat så jag fastnade och pratade med Lotta till halv.. sen åkte jag och körde 45 minuter på cross-trainern istället.. Var rätt slut efteråt så jag la mig en stund i solariet och varvade ner.. fan va skönt :D

Efter gymmet åkte jag och handlade lite mat och gjorde två sjukt goda tunnbrödsrullar med en smarrig tonfiskröra.. Ska äta i skolan imorn med.. mumma!


Jaa, det var väl allt från igår och idag, så skulle jag ju berätta om helgen med var det sagt..
I fredags åkte jag hem till min mor och far där vi myste med underbart god mat (jordärtskocksoppa och oxfilé)
Pappa och jag somnade i gott i soffan medans mamma kollade på en film vi hade valt ;)

Lördag morgon gick vi på en vinterpromenad, mamma och jag fotade djurspår och gjorde våran egna "Vem gick här" (min favoritbok när jag var liten, meningen var att lära sig att känna igen olika djurs fotavtryck) Jag fick låna mammas stavar och svettades som en gris när vi promenerat färdigt.. Sen duschade jag och åkte in till strandgatan och fikade med Sofie, Hanna och Erika..
Sofie och jag gick hem till henne och gjorde oss i ordning för kvällens äventyr.
Sedan gick vi hem till Erika och firade hennes nya lägenhet och att hon idag fyller 22.. (GRATTIS!!)
Hade till sist en pang-kväll på lipz.. trots att det inte var så många jag kände där denna gången så var det mycket folk och vi hade skitskoj :)
Träffade bland annat en kille jag "var ihop med" i tre veckor sommaren till nian.. Har inte sett honom sen dess och han blev skitglad att se mig, sen frågade han samma frågor gång på gång på gång.. om jag hade kille och varför inte, bla bla bla.. sen gick jag.. där hade jag kunnat stå i fler timmar och svara på samma fråga igen och igen.. Han var inte helt nykter och minns nog knappt att han träffade mig, haha..

I söndags åkte jag lite skridskor på sjön efter frukost och sen in till stan och fika mer med Sofej.. man får ju passa på när hon är hemma.. Sen tog vi en kall promenad längs vattnet och ut på spikön/spekön.. 
Vi värmde oss en stund hemma hos hennes mamma innan vi åkte till lextorp och hämtade hennes pappa för att åka till Kicki och käka pizza... Goodie goodie.. Och sen, jaa, där tog nog helgen slut..

Blev en lång berättelse om vad jag haft för mig de senaste 5 dagarna..
Nu ska jag bara slappna av och sen sooooovaaaa... Hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback