Ugglor, pizza och pistolhot?

RULL, RULL, RULL.. rull, rull, rull..

är det en boll, som är på väg i en rasande fart?? kanske en stor puttekulla?? Nej nej, det är bara mig ni hör, som nu rullat hem från rumpan bar.. Nej nu ljuger jag faktiskt, jag rullade inte hem men jag hade gjort det om det inte varit så satans kallt. man blir ju nästan lika stel som killarna på ett lågstadiedisco..

Har varit på rumpan bar med Kjersti där vi smockade i oss varsin stoooor pizza med massa gott på tills det inte gick ner ett pepparkorn till i magen. Kjersti fick gå upp på toa och knäppa upp byxorna, så mätta blev vi.. Men åh så gott.. Efter maten satt vi och vilade våra stackars små magar en stund och pratade om ditt och datt.. När vi kände att magen börjat lätta aningen från sin svullnad så skulle vi minsann ändra på det och beställde in varsin stor, söt drink som vi sörplade i oss tills vi nästan bara ville spy.. Sen blev vi sittande en stund till kan jag lova, innan vi orkade resa på våra rumpor..

Nu är jag iaf hemma men magen kommer nog göra uppror i en vecka.. minst!

Har iaf jobbat hela dagen och tjänat ihop en slant till sommarens big event... USA-resan med Pernilla :)
När jag kom till opaltorget imorse stod en av västtraffiks ledningsbilar där, samt en polisbil.. lite nyfiken blev jag men jag kunde inte med att gå fram till poliserna och fråga vad som hade hänt.. tänkte att dom ändå inte skulle berätta för mig :S
men jag fick iaf höra av Carina sen att det var en starkt påverkad man som hade pistolhotat en spårvagnschafför.. Klockan åtta på morgonen?? tänkte jag.. Vad trodde han att han skulle få ut av det? Gratis resa till korsvägen, tur och retur? eller kanske ett gratis årskort med västtrafik kanske? Att kapa en spårvagn kan ju inte vara så meningsfullt menar jag.. man kan ju ändå bara följa spåren och polisen skulle nog snabbt komma ikapp och ta tillbaka vagnen, det är ju inte som man kan gömma den direkt??
Jaja, som sagt, han var rätt hög..

Sen när jag skulle låsa upp vagnskjulet på jobbet så hörde jag uven.. lite mysigt tyckte jag men fan va nära det lät som att den var.. Jag kollade upp mot himmelen och där, rakt över mig, ca tre meter upp satt den på toppen av en stolpe.. skitsöt! Där var min dag gjord :) Så nära har jag aldrig varit en uv eller uggla.. Inte levande iaf, jag har ju sett uppstoppade på nordhistoriska museet ett antal gånger när jag var yngre..

En annan lite skrämmande sak var att Pernilla var med om en krock idag. Hon klarade sig utan några stora skador, bara lite stel i ryggen sa hon men det hade kunnat gå riktigt illa om dom bara sett den andra bilen några sekunder senare.. Det var på väg till hennes första jobb som visningsvärd, när mäklaren körde.. Mäklaren skulle svänga över vägen, blev bländad av solen och såg inte bilen som kom från andra hållet.. Pang sa det och bilen var tydligen rätt illa skadad och båda bilarna fick bärgas därifrån.. Läskigt!

Men men... nu är det dags att natta mig!
Sov sött, och dröm om alla små kryp du mött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback