En doft som säger mer än tusen ord!

Det har varit en bra helg.. Tränade efter skolan i fredags.. Jag hade redan träningsvärk sen i torsdags men det känns bra att röra lite på sig.. Kroppen har gjort uppror över att jag legat på latsidan så länge, och garderoben verkar också göra uppror genom att krympa alla mina byxor.. Inte alls skoj!
Vill bara hitta ett sätt att komma över sockerberoendet också.. Jag kanske nästan hade klarat det om jag var instängd här hemma (bara nästan, jag hittar alltid något sött på ett eller annat sätt) men sen kommer omvärlden och när någon har godis, ost eller annat gott framme så finns det inte en chans i världen att jag kan hålla fingrarna borta..

I alla fall.. fredag var det jag pratade om.. Åkte hem och gjorde mig i ordning lite.. För att åka tillbaka in till stan och fika med Anna, Lisa, Johanna, Joche och Amela.. gott och väldigt mysigt.. en liten mini-reunion var en bra start på fredag-kvällen.
Vi åkte hem till Anna och snart kom Martina, Johanna, Isabelle, Anni, Kristin och Kjersti. Där dracks det vin och shots, det fanns även ost och choklad.. Väldigt trevligt och trots att det droppade av en del på vägen så var vi iaf några som till slut kom till krogen.. Var inte så sugen på park lane eftersom enda gången jag varit där tidigare tyckte jag inte alls det var bra.. Men denna gången hade jag kul..  Bra kväll!

Vaknade vid 12 dagen efter och satte ganska direkt igång att städa.. och jag städade och städade och städade och fan va fint det blev :) Nu kan man nästan inte se att jag är nyinflyttad.. om man inte kikar in i klädkammaren förstås.. det är där jag gömt lådorna som borde stå i förrådet som jag inte fått än..
Sen blev det film och film och film på kvällen.. slappande i soffan var mycket mysigt..

Igår var också en mysig, slapp dag. Vid fyra-tiden pallrade jag mig ut ur lägenheten och hälsade på Anna, där Martina och Johanna också satt och myste.. Hade med mig mat men av något skäl smockade jag i mig alldeles för mycket av ost, kex, godis, chips och coca-cola medans vi kollade på sex and the city..  Sedan hem till en tom, kall lägenhet.

Upp med tuppen imorse för att träffa läkaren.. han skulle kolla på min rygg och jag hade bestämt mig för att inte ge mig förrän han fixat en tid för röntgen åt mig. Ca två minuter var jag inne hos farbror doktorn.. Han lyfta lite lätt på tröjan så han slängde ett öga på ryggen (kände inte ens) sen sa han att jag skulle få ett brev hem med en röntgen-tid. Visst, jag vet att han inte kan göra något åt min rygg ändå men det känns ändå konstigt att betala 120 kr för att först sitta och vänta på doktorn och sen knappt hinna ta av sig jackan förrän han har undersökt färdigt? Kunde dom inte bokat in mig på röntgen direkt när jag ringde för två veckor sen istället?? Känns aningen smidigare.. dom hade gärna fått skicka en räkning ändå, det är inte där problemet ligger...

Sen var jag kvar i skolan till halv nio ikväll, mest för att göra Anna sällskap. Men samtidigt pillade jag med min turban och det gick inte riktigt så lätt som jag hade tänkt mig.. Ena sidan blev bra, andra sidan lite konstig, bak och ovanpå stämmer den inte alls :S Hoppas på lite värdefulla tips från coachen imorn i skolan..


Och ännu en kväll sitter man här ensam och någon gång ibland kommer en lite pust av en god doft.. Den doftar värme, vänskap och ett slut på all ensamhet... Så full av kärlek.. Men så långt bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback