Bästa sättet att sova..

Finns det något skönare sätt att somna än i soffan, när tv:n står på och man egentligen verkligen borde borsta tänderna och lägga sig i sängen istället?? Svar: Nej! Det finns inget skönare..
Så igår kväll när klockan började bli mycket och ögonen började klippa lät jag mig själv somna bredvid Greta i soffan..
Vaknade någon timma senare och gjorde mig i ordning för att lägga mig på riktigt.. Men det är så otroligt skönt att bara låta ögonen slutas och slappna av även om man vet att man inte borde ligga där. När man dessutom bor själv blir det ännu skönare än när man bodde hemma och mamma kom var femte minut och sa "somna inte, borde du inte lägga dig på riktigt innan du blir för trött.."

Hade ställt klockan på åtta för att ha tid att gå ut och gå på morgonen men jag sket i det och unnade mig en timma till under täcket.. Stod länge i duschen och njöt fullt ut.. Gjorde frukost och fixade mig inför skolan..
En riktigt skön morgon, bättre än på länge..

Sen åkte jag till skolan och gjorde klart min moodboard. Jag började även på stommen till turbanen och började riva tidningspapper till dextrin-formen vi ska göra nästa vecka. Det har ni som läser ingen aning om vad det innebär men man kan forma egna hatt-stockar i en blandning av tapetklister, dextrin och tidningspapper som är rivet (inte klippt) i 1*1 cm stora bitar.. man skulle ha rätt mycket tidningspapper så jag vet ju vad jag kommer syssla med i helgen iaf..

Efter skolan åkte jag till Pernilla, gjorde två goda lax-mackor som jag åt på väg till bussen till gymmet.
Ett härligt pass med Afro-power fick utgöra dagens träning.. 

Imorn är det halvdag i skolan, basic aerobic (förmodligen veckans sista träning), fika med Anna och Joche, sen tjejernas hemma hos Anna och skulle visst få låna en slant så jag kan följa med in på krogen också.. Det blir nog en bra dag skulle jag tippa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback