Helgen, dagen och någon tanke om livet..

Ikväll har jag varit ute och gått med Anna.. hade tänkt åka till gymmet men har lite träningsvärk efter ett riktigt monsterpass igår och det är ändå trevligare att ha någon att prata med samtidigt som man rör på sig =)
När jag kom in gjorde jag en god smoothie som jag har njutit av tills nu..

Har haft en trevlig helg..
Den började med after-work på Rumpan bar i fredags där vi blev sittande från 16 till 23. Det blev både vin, drinkar och tequila.. och god buffé såklart!

Lite jobbigt var det att ta sig till jobbet i lördags men jag kom igång rätt bra när jag väl var där..
Sen åkte jag hem och fixade till mig lite för att sedan åka till Susanne för att äta lite mat och dricka lite vin.. Men oj, vad trött jag blev av det lilla vin jag drack. Det var allt som behövdes för att jag skulle somna i hennes säng där jag satt och när jag vaknade beslutade jag at det nog var bäst jag åkte hem.. Skulle ju jobba igår med.. Träffade en av Elisabeths kompisar (som jag egentligen aldrig riktigt pratat med innan) när jag väntade på vagnen.. så där fick jag någon att prata med hela vägen till kviberg iaf, det gjorde resan lite roligare :P

Ännu en rätt kort natt men jag fixade jobbet utan problem ändå.. Fick skjuts till gymmet av chefen efteråt så jag kom dit tidigare än jag hade räknat med.. Afro power-passet började inte förrän 19 så jag körde 35 hårda minuter på cross-trainern så länge och gav sedan allt jag hade på afron och gud så skönt det var efteråt..

Har satt upp några mål för vad jag ska göra denna veckan.. Har kommit fram till att det är mycket lättare att följa kortsiktiga mål än långsiktiga så denna veckan ska jag:
-Utöver min vanliga vardagsmotion ska jag ta raska promenader.. sammanlagt minst 27000 steg. (Helst på morgonen)
-Minst tre gånger ska jag träna på gymmet.
-Äta vid bestämda tidpunkter istället för att småäta godis mellan måltider..

Imorn åker jag till mamma och pappa i Trollhättan och då är det inte helt omöjligt att det blir någon lång promenad i skogen hos dem.. Har tagit ledigt från skolan på onsdag för att gå på en begravning i trollhättan.. En 18-årig kille som var för snäll för sitt eget bästa ska nu få vila där inga falska, utnyttjande människor kan skada honom mer. Ännu ett bevis på att samhället kan vara direkt farligt för människan. I detta fall tog det en fin pojkes liv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback