Ost, shopping och dagsutflykt...

jag har slarvat lite de senaste dagarna..

Jobbade hela dagen i måndags, lite här och lite där... slutade med att jag hamnade med Charlotte och Erika i charken..
Vi hade fått in mer Gruyere, den har varit slut ett litet tag.. så jag var självklart tvungen att smaka om den var lika god som alltid.. Det var den kan jag lova så jag var ju tvungen att köpa med mig en tunn bit hem, och den födde även ett vin-sug i min mage.. Tyvärr hade jag inget vin hemma och systemet stängde innan jag slutade.. Jag spånade lite men kunde inte komma på någon annan lösning än att jag skulle få festa loss på osten tisdag kväll istället och köpa en liten flaska vin på dagen. Sen fick jag ju snilleblixten att Pernilla kanske var ost- och vinsugen.. Jag slog henne en pling och visst var hon sugen..
Så jag plockade till mig lite kex och några fler ostar samt en underbart god svartvinbärsmarmelad att ha på ostarna och åkte hem till kusin vitamin efter jobbet. Där tittade vi på grey's anatomy och glufsade i oss gotta tills klockan blev sen, då åkte jag hem.. Tack för en trevlig kväll!

Sov rätt länge på tisdagen, man får ju passa på när man är ledig. Sen gick jag upp och åt frukost för att sedan somna om i soffan.. Kl 15 vaknade jag igen och åkte in till stan för att fixa några grejer.. Sen hem och städa lite här hemma..

Igår hyrde Jimmy och jag en bil och åkte till Ullared.. Jag hade inte så mycket pengar men på något sätt fick jag ändå med mig fyra stora kassar hem. Fast det var bra grejer, jag är rätt nöjd ändå.. Bland annat en jättesnygg lampa som Jimmy hjälpte mig att sätta upp i sovrummet, och två fina, svarta ljusstakar som nu står på golvet i sovrummet.
Sen passade vi på att åka till Willys och handla mat, när vi ändå hade bil.
Där träffade jag Sofie från jobbet som påminnde mig om att hon ska ha lite folk hemma på lördag och att jag var välkommen.
Sedan åkte jag hem, Pernilla kom, vi lagade lasagnette och åt och hade allmänt mysigt.. Sen sov hon på min soffa. :)

Imorse vaknade jag av att Pernilla kom in och sa att hon skulle åka hem och plugga.. Och även att det snöade..
Vädret kan ju fan aldrig bestämma sig.. Jaja, nu är det ändå nästan ingen snö kvar.. Det ligger ju aldrig mer än några timmar.. Så idag har jag bara städat och plockat upp ur kartonger.. Förhoppningsvis kommer jag ha plockat upp allt och gjort färdigt här hemma innan söndag kväll.. För på måndag börjar skolan igen och då vill jag inte behöva tänka på hemmet så mycket..
Ikväll blir det förhoppningsvis träning.. Det är fan på tiden att man gör någonting åt sin kropp nu efter jul och nyår och alla andra svull-dagar :P Maxi/medelgympa skulle jag tro att det blir ikväll.. en liten lagom mjukstart ;)

Det var allt för nu.. Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback