Några vårplagg kan man väl unna sig för att skynda på väntan?

Patriks begravning var fin.. Men jag blev förvånad över hur mycket folk jag kände igen.. det var ju många av dom som jag umgicks mer eller mindre med på högstadiet.. Visste inte att dom var så nära vän med Patrik, han var ju tre år yngre..
Jag kände inte för att stanna och prata, ville bara hem, det var inte läge att återuppta gamla bekantskaper efter begravningen.. Det jobbigaste under ceremonin måste ändå varit när dom läste ur hans brev. Då flämtades och grinades det högt överallt i kyrkan.. Lilla Patrik! Min granne, så överdrivet omtänksam och energisk som han var.. När vi var små tjatade han jämt om att vi skulle gifta oss när vi blev stora.. Jag hade som inget att säga till om :P
En annan gång när han var lite äldre och var ute i vår stuga så tittade han på det röda huset som ligger ensamt ute på en liten, liten ö i Hunnebostrand och sa att det huset skulle han minsann köpa till sina föräldrar när han blev vuxen. Där skulle han ta hand om dem när dem blev gamla.. Men det blev lite ändrade planer. Fel personer kom i hans väg och godtrogen som han var såg han bara det bästa i dem. Nu, några år senare orkade han inte med livet mer och vi tvingades sitta i kyrkan och se en fin familj bli en person mindre. Jag tänker på er, det ska ni veta!

Fick iaf skjuts tillbaka till göteborg på eftermiddagen igår och vi handlade lite, åt pizza på frölunda torg =) och sedan åkte jag en kortis in till stan för att trösta mig med ett plagg eller två. Efteråt kändes det mycket bättre och Pernilla och Tobbe kom till mig och så gjorde vi goda pannkakor ..

Idag har varit en rätt lång dag i skolan för turbanen ville inte riktigt min väg.. Men efter skolan har jag varit på stan med Pernilla och budget-shoppat lite.. Bara bra saker förstås.. Sen åkte jag och tränade och nu sitter jag här, snart dags att natta mig..


Igår fick jag tag på en fin kofta och en mysig sjal..



Och idag lade jag vantarna på en jeanstunika, en paljettväst, en svart spetsbody (ingen bild) och ett par underbara rutiga vår-sneakers (ingen bild här heller, tyvärr)!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback