Skor, skor, SKOR!!

Hej hej!
Ikväll har vi haft heldag med bilden. Vi gjorde ståltrådsskulpturer och känner jag mig själv rätt så kunde jag blivit hur arg som helst och det hade mycket väl kunnat sluta med att jag mosade allt jag hade åstadkommit under dagen. Men inte idag! Idag hade jag full kontroll över händerna (dock inte över ståltråden som tyvärr levde sitt eget liv emellanåt). Vi skulle göra var sitt ansikte i ståltråd oh jag blev faktiskt riktigt nöjd. Det såg väl inte helt verkligt ut men man förstod att det skulle vara ett ansikte. JAG förstod iaf att det skulle vara det.
Sen hann jag även med att göra en galge med en inte allt för fin ståltrådskänning på.

Efter skolan åkte Kjersti och jag till provskor och hittade oss var sitt par snygga skor till lagom pris. Passade även på att köpa två par sulor att lägga i och ett par heel-stoppers. Har ju hundra par förstora skor här hemma, och ungefär lika många som är för små.. Kanske fem som passar perfekt? Konstigt egentligen, dom passar ju alltid i affären.. (Nästan alltid)

Efter det gick vi till Ebbes hörna som är en second hand affär i närheten, vi hade siktet inställt efter var sin skjorta att knyta i midjan till nästa fredags nittiotalsfest hos Ida. Men vi hittade något så mycket bättre. Två långklänningar i krossad sammet! Jag är ALLERGISK mot krossad sammet. Tror att jag kanske, möjligtvis kan ha accepterat det lite grann till hösten men ännu är jag inte redo. Dom såg iaf heltokiga ut och vi köpte dom direkt. 65 kr var. Lagom.. Nu är det bara smycken, hår och smink som ska kluras ut.

Till sist åkte vi till Vasastan, mötte upp med Susanne och Anna-Karin för lite after-work. Buffén var lite fattig tyckte jag.. Grönsallad, majs, bönor, oliver och kyckling. Jag åt bönor och kyckling. Och ett knäckebröd..
Vi blev inte så långvariga, fick ståplats och det är inte lika trevligt som sittplats. Jag var hemma halv nio.

Fast det var nog bra för imorn bitti har jag tvättid.. Äntligen! Det behövs..



Kolla i skuggan hur bra den blev..



Inte fullt lika genomarbetad klänning..



Mina nya färgsprakande skor från Tommy Hilfiger. Finaste blommig insidan har dom med, vilket gör dom snygga även på skohyllan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback