Up-date!

Jaa, tanken var ju att jag skulle lagt in bilder på dom möblerna jag pratade om i onsdags men det glömde jag såklart.. Och nu är jag i Oslo så bilderna kommer inte förrän jag är hem igen med min egna underbara dator..

Kortversionen av resten av förra helgen lyder såhär:
Kjersti och jag gjorde oss i ordning hemma hos mig för att gå på 90-tals fest hemma hos Ida. Långklänningar i krossad sammet och massa bollar i håret kan sammanfatta kvällens utseende, vi var helt uppe i varv bara av att se oss själva i spegeln.. Väl hemma hos Ida fick vi MÄNGDER av komplimanger för våra outfits. (Bilder kommer där med) Ida och Fia var klädda som Ronny och Ragge och hade gått in så i sin roll att dem tillochmed klippt polisonger i sitt egna hår. Underbart!! Fia hade en snusdosa som hon knackade på innan hon öppnade den och stoppade in en djungelvrål under läppen.
Tyvärr skulle jag upp tidigt och jobba i lördags så jag kunde inte stanna så länge som jag egentligen hade velat.
På spårvagnen märkte jag att jag hade ont på baksidan låret.. ganska mycket ont.. Innan jag somnade kom jag på att jag hade sträckt mig när jag skulle visa för en av Idas kompisar hur vig jag var och gick ner i spagat. Alla har sagt till mig i efterhand att jag måste värma upp innan jag gör akrobatik. Det vet jag väl egentligen men jag har ju aldrig sträckt mig innan när jag har visat hur vig jag är (jag har en tendens att vilja visa upp det efter ett par glas vin eller annan form av alkohol, VARJE GÅNG!)
I lördags när jag inte längre var full kände bjag att det gjorde VÄLDIGT ont i benet. Jag har fortfarande ont så det var en sträckning utan dess like.. AJAJ!
Jobbade lördag och på kvällen mystes det med tacos och alldeles för fint vin av årgången -97 köpt i sydafrika. Jag hade aldrig gått med på att bli bjuden på det en så opretensiös lördagkväll om jag visste hur fint och otroligt gott det var. Men tack ändå.. :)
Söndag ville jag verkligen inte jobba, ville bara vara ute och promenera i det härliga vädret men tyvärr kan man inte välja att skippa jobbet för att det är sol ute för en gångs skull.

Sen har det varit en rätt händelselös vecka, ett besök hos hattgrossisten (1000 kr fattigare)
En liten tyginköparresa till Kinna (700 kr fattigare)
Och bevittnande av en duvas dödsfall då den först flög in i ett fönster och sedan kraschade in i tegelväggen på huset mittemot och föll ner och dog. Jag hedrade den genom att ta ett kort på stackarn där han låg på marken, sen gick vi.

Det var väl det mesta.. nu sitter jag hos Kjersti i oslo och ska snart göra mig i ordning för en sväng in till stan och hämta A-K samt träffa Sofie och Frida! Det blir nice..  Och imorn vankas Barbie-fest!! Bilder kommer kan jag lova!

Puss Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback