En del av min fredag..


Jag är väldigt dålig på att blogga på helger har jag märkt..
Kanske för att det då för en gång skull händer något..
 
I fredags hade vi en lektion om utställningsteknik, det var rätt intressant.
Efter lunch åkte vi in till stan och gick på en gallerirunda. Det fick mig att uppmärksamma att det är stor skillnad på konst och konst. Vi började med konstmuséet där det bland annat var en fotoutställning som jag inte alls förstod mig på. Det var helt vanliga kort, inget speciellt, kort som du lika gärna skulle kunna hitta i mitt fotoalbum, om jag inte hade gallrat bort dom för att dom var så tråkiga och intetsägande.. Sen gick vi vidare till en examensutställning av två elever från valands konsthögskola.. Mycket bättre! Här kunde man faktiskt se en tanke bakom skulpturerna och teckningarna. Sedan gick vi till Röhsska och där vill man ju bara bo. Mängder av pågående utsällningar, den ena roligare än den andra! Det tog aldrig slut!!! Himmelriket, tror jag!
Jag såg för första gången grisbordet i verklighet.. Det är ett underbart bord som jag velat ha helt galet mycket ändå sen jag för första gången såg det i en indredningstidning för många år sen.. Formgivarna kallar sig för Front och hade en egen liten utställning med lite nya grejer dom hade gjort på Röhsska.. I love every bit of it!
Sen stod även den underbara, men självklart svindyra byrån med olika lådor från Wis design där.. Åh va fin den är..
Något jag inte sett tidigare men fattade lite tycke för var porslinsdekorationer av Marianne Hallberg.. väldigt söta och lite annorlunda.. Skoj!


Men nu börjar jag bli väldigt trött så kanske berättar jag mer om helgen imorn.. God natt!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback