Lösgods!

När man flyger till USA måste man fylla i ett formulär på flyget om vad man ska göra i USA, hur länge man stannar och var man ska bo.. Numera fyller man i den på internet senast 72 timmar innan avresa. Jag fyllde i den idag..
Utöver frågorna om var man ska bo ska man även svara på lite frågor om ifall man begått några brott..
En av frågorna tyckte jag var lite extra rolig. Den slutade så här: söker du inträde för att ägna dig åt brottslig eller omoralisk aktivitet? Vad svarar man på det? Jag svarade självklart nej eftersom jag inte har tänkt ägna mig åt ngt sånt.. Men om man har tänkt göra det, tror dom att man skulle svara ja då? Märkligt!

En annan  rolig sak idag var när jag gick förbi kiosken på väg från spårvagnen.. På utsidan har dom en stor skylt där det står:
LÖSGODS
500 sorter
5,99 kr/hg
Jennifer du tappade en bokstav tänker ni nu, men det gjorde jag inte alls, det var dom som tappade en bokstav, annars hade jag väl inte skrivit om det här..
Vid SKF är det också rätt skoj där en restaurang har missat en bokstav i sitt namn (som även är gatans namn)
Något snille märkte väl att det hade blivit fel så dom klämde in det E som saknades.. PÅ FEL PLATS!!
Attans! Och jag vill inte vara taskig eller något, det är inte därför jag tar upp det. Det är skitsvårt att lära sig ett nytt språk och att få alla stavningar rätt, inte ens jag som har talat svenska sen jag föddes kan stava till allt. Men det känns som man i så fall borde kolla både två och tre gånger innan man sätter upp stora skyltar som ska sitta uppe ett tag. Speciellt om det är företagets namn som står på.

I övrigt hade jag redovisning på festhatt idag, det gick bra. Efter den satt vi och pratade om höghatten som vi snart ska börja på.. Det ska bli skoj, även om jag vet att jag nog inte kommer tycka det när jag väl håller på med den.. Jag har hört tvåorna svära en hel del över sina höghattar..
Imorn ska vi redovisa månadens hatt.. Jag blev inte helt nöjd med den, råkade klanta mig när jag limmade i måndags. Men jag har iaf lärt mig mycket på den. Har inte jobbat med skinn alls innan så det var spännande och om jag skulle göra om den skulle den bli skitsnygg. Det kan jag lova.. Skulle nog gjort den i ett något tjockare och mer stabilt skinn också tror jag.

Efter skolan var jag en sväng på stan. En kort sväng där jag såg lite fina grejer men jag kom fram till att jag inte skulle slösa mina pengar så jag köpte bara två bananer och en yoggi-jalla. Sen åkte jag vidare till gymmet.

Måste kolla tvätt-tider imorn.. hoppas att få en på lördag morgon.. Sen när jag kommer hem imorn hade det varit bra att dammsuga med men vi får se hur det blir med det.

Ha en trevlig kväll.. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback